הקשר בין אקופונטורה לבעיות ADHD

ילד עם בעיות ADHD מעופף בשיעור

הקשר בין אקופונטורה לבעיות ADHD

למה תורמים טיפולי אקופונקטורה ?

איך להירגע ? מה ישפיע חיובית על מצב בריאותי ומערכת העצבים ?

אף אחד לא יכול להגיד בוודאות מתי אנשים התחילו להשתמש בטכניקת האקופונקטורה לריפוי עצמי. אך אגדות עתיקות שהגיעו אלינו מספרות על כך , שלפני כמעט 5000 שנה מפקד צבא סיני גדול, בזכות דקירה אקראית של חנית, ירדו כאבי גב והוא חש בהקלה גדולה. כתוצאה מהשפעה חוזרת על נקודות מסוימות בגוף הכאב עבר ללא כל זכר.

בלי שום קשר למה מספרות האגדות , אך העובדה שמקום הולדתה של אקופונקטורה הוא סין מקובל על כולם . מאוחר יותר הטכניקה הופיע במדינות מזרח אחרות וכעבור זמן התפשטה גם לכל העולם .

האקופונקטורה כפתרון לבעיות קשב וריכוז

מהי אקופונקטורה ואיך מבוצעים הטיפולים ?

אקופונקטורה או דיקור – זו שיטה סינית המשפיעה על נקודות ביולוגיות פעילות בגוף האדם . היא כוללת לא רק ריפוי בעזרת מחטים . זו מערכת שלמה של טיפולים הכוללת :

  • עיסוי נקודתי
  • טיפול בעזרת כוויה
  • הקזת דם
  • טיפול בכוסות רוח

בטיפול קלאסי של דיקור משתמשים במחטים מכסף וזהב וגם בכלים העשויים מנירוסטה איכותית . חיסרון של כלים עשויים ממתכות יקרות הם גמישות יתר ועלות גבוהה. סט של מטפל מורכב מ-20 מחטים מנירוסטה באורך שונה , לכל מחט מטרה ייחודית משלו . אחרי כל טיפול כלים חייבים לעבור חיטוי . בשביל זה במהלך 30 דקות המחטים מורתחים , שתופים בנוזלים מיוחדים ומאוחסנים באלכוהול של 75% . באלכוהול או ביוד מחטאים גם נקודות השפעה על הגוף .

טיפול ראשון של פציינט תמיד מרגש . במצב שכיבה , אחרי עיסוי מרגיע קל , שהשרירים נמצאים במצב רגוע ומקסימום הקלה מוחדרים המחטים . פציינט מרגיש לחץ וכאב קל שמתפשט מעבר לנקודת ההשפעה . כדי להגביר את האפקט , המטפל מבצע דפיקות ומסובב את המחט וגם תנועות הלוך-חזור . במהלך הטיפול נעשה שימוש בשתי שיטות : מרגיעה וממריצה , אשר מותאמות על פי הדיאגנוזה של המטופל.

תוצאה של מספר טיפולים היא הקלה , רגיעה , הרפיה , אשר משפיעות חיובית על המצב הבריאותי ומערכת העצבים ובאותו זמן מופחתות תגובות רגשיות .

פציינטים צריכים להבין שדיקור – זו לא תרופת פלא , אלא שיטה אפקטיבית חלופית או משלימה לטיפול . היא לא יכולה לבוא במקום אנטיביוטיקה או ניתוחים אשר מומלצים על ידי רופא . על ידה ניתן להרגיע , להפחית את רמת הכאב ולשפר את איכות החיים במצבי מלחה רבים .

שימוש באקופונקטורה בטיפול במחלות של מערכת העצבים המרכזית

הרפואה המזרחית קשורה הדוקות לפקטורים טבעיים ורגשית-פסיכולוגיים .  היחס שלהם כמו תומך כך גם פוגע בבריאות האדם ויכול להתבטא במחלות שונות , התפתחות מחלות כרוניות המובילות להפרעה בעבודת מערכת העצבים ובאיברים חשובים אחרים.

לתשומת לב מיוחדת ראויה בעיית ה-ADHD ( ראשי תיבות באנגלית של Attention Deficit Hyperactivity Disorder ) , בעברית מוכרת כהפרעת קשב , ריכוז והיפראקטיביות . התסמונת מאופיינת ב :

  • קשיים בריכוז תשומת הלב
  • היפראקטוביות
  • אימפולסיביות שקשה לניהול
  • ירידה במשכל
  • קשיים בתפיסת מידע

בעת איבחון ADHD אצל מבוגרים וילדים התסמינים זהים במידה רבה , אך בגלל מאפייני גיל הם מתבטאים בצורה שונה . לדעתם של רופאים , המתבססת על תוצאות מעשיות ,הומאופתיה , תיקון בשיטה של Voll, אקופונקטורה , עיסוי , מזותרפיה וכ'ד הם טיפול אפקטיבי .

נירולוגים , אשר עובדים עם מטופלים קטינים  עם אבחנה זו , יודעים היטב את מאפייני מערכת העצבים שלכם ולכן מפנים הן לטיפול התרופתי והן לטיפול הלא מסורתי כולל אקופונקטורה ועיסוי . חולים עם דיאגנוזה זו זקוקים להורדת טונוס השרירים אשר ניתן להשיג בעת ביצוע טיפולים אלו.

מגוון ההשפעות של הטיפולים הלא מסורתיים

כל רופא חייב להבין את הקשר במצבו הנפשי והפיזי של החולה . רק זה יעזור לו לבצע את המינויים הנכונים . במקביל לטיפול התרופתי לרבות מטופל זקוק לטיפולים מרגיעים . טיפולי האקופונקטורה והעיסוי מסוגלים להוריד כאב ,עייפות וחרדה , וליצור תנאים מתאימים להמשך הליך טיפולי שנקבע על ידי הרופא . בעזרתם ניתן להשפיע על איברים רבים ומערכות בגוף האדם .שיטה זו אינה גורמת לאלרגיות ולה התוויות נגד מועטות מאוד .

טיפול שבוצע כהלכה אינו מוביל לתופעות לוואי והצלחת המרפא תלויה בכישורים המקצועיים של הרופא ומצב רוח טוב של המטופל . הטכניקה נמצאת בשימוש נרחב ויוצרת תנאים לשיפור תהליך חילוף חומרים , ממריצה עבודה של מערכות ומגבירה תגובות מגן של הגוף .

בחור מנסה להתרכז על אף בעיות קשב וריכוז ללא אקופונקטורה

אודות המחבר