דיקור סיני מהו ?

עיסוי עם דיקור סיני בבאר שבע

דיקור סיני מהו ?

אקופונקטורה (דיקור סיני), טיפול באקופונקטורה

רפואה סינית מסורתית - ההיסטוריה של הדיקור הסיני

דיקור סיני או האקופומנקטורה – הוא אחד הכיוונים המוכרים ברפואה הסינית, הפועל באמצעות השפעה על נקודות מסוימות בגוף שלנו הממוקמות במרידיאנים – ערוצי תפוצת אנרגיית הצי. את ההשפעה אנו יוצרים באמצעות מחטים דקות במיוחד, הנכנסות לעור לעומק קטן בנקודות פעילות ביולוגית בגופנו. כיום הדיקור הסיני נכנס לקטגוריית הרפואה המשלימה, אך האפקט הרפואי שלו מוכר על ידי המדע של ימינו.

ההיסטוריה של הדיקור הסיני ממשיכה לספור כבר יותר מ4 אלף שנים – ממצאים ארכיאולוגיים גורמים לנו להאמין כי נעשה שימוש בשיטה הזו עוד בימי הנאולידים. העדות הראשונה לשימוש בנקודות הדיקור הסיני מתגלה במאה הראשונה לפני הספירה, זאת אומרת יותר מ2100 שנים אחורה. במשך השנים הדיקור הסיני השתפר והשתכלל וכיום הוא מציג שיטה ייחודית שאין כמותה, מיזוג רעיונות, שיטות וידע אשר הצטברו במהלך אלפי שנים לתוך כלי מודני – מחטים חד"פ דקות במיוחד.

השפעות הדיקור הסיני על גוף האדם
ושילוב הדיקור עם טיפולים אחרים

ההשפעה על המרידיאנים במערכת גוף האדם אפקטיבית קודם כל בהתמודדות עם הכאב. אלה הם כאבי שרירים, דלקות עצבים, נקעים, מתיחות,רדיקוליטיס, התמכרות לסמים, לטבק ולאלכוהול וכמו כן מחלות ניורולוגיות, איברי הנשימה, כבד, מערכת העיכול, אף-אוזן-גרון וכו'.

אישה מבצעת טיפול דיקור סיני עם מוקסה

הדיקור הסיני אפקטיבי כתהליך נפרד, אך במקרים רבים מומלץ כחלק מטיפול משותף יחד עם מוקסה והקזת דם. הראשון – השפעה על נקודות המרידיאנים באמצעות חימום על ידי מקלות לענה(מקלות מוקסה) . אם הדיקור הסיני – הוא פרוצדורה המפיצה את האנרגיה, אז החימום נותן אפקט של הכנסת האנרגיה. מוקסה מאוד יעילה במחלות קור, כגון: ברונכיטיס כרוני, דלקת ריאות, דלקת שקדים, דלקת קנה נשימה, אסטמה ועוד. הטיפול המשולב מוכיח את עצמו בטיפול במפרקים ובעיות עמוד השדרה. בנוסף אנו משתמשים(בהסכמת הלקוח) ב טכניקת הקזת דם, כאשר אנו מקיזים את הדם בהשתמש במחט מיוחדת,חד פעמית, וכוסות הרוח בנקודות מעברי המרידיאנים, בזאת מנקים את האזור כולו ונותנים לדם חדש ונקי להגיע לאזור.

הטיפול עצמו מכיל תחושות כאב קלות, בלעדיהן לא ניתן למצוא את הנקודה הנדרשת, בכל אופן גם הן לא מורגשות לאדם עם רף כאב נמוך…

זוג אוהב מקבל טיפול אקופונקטורה

אודות המחבר