רפלקסולוגיה – סודות הבריאות מהעת העתיקה

רפלקסיולוגיה

רפלקסולוגיה – סודות הבריאות מהעת העתיקה

מהי רפלקסולוגיה ומתי היא נוסדה?

רפלקסולוגיה לילד

רפלקסולוגיה הנה שיטה בטוחה, התומכת בתהליכים הפיזיולוגים המתרחשים בגוף, בעזרתה אפשר לטפל בבעיות בריאותיות רבות ולשפר הרגשה כללית של האדם.

ניתן להתמודד עם מגוון רחב של מחלות לא רק בעזרת תכשירים סינתטיים, אשר משפיעות לרעה אל הגוף כולו, אלא גם אפשר להשתמש באחת השיטות הטיפול העתיקות – רפלקסולוגיה. זהו עיסוי הייחודי של אזורים מסוימים בכפות רגליים ולעתים גם ידיים. השיטה הנה בטיחותית ויעילה ביותר, והיא מסוגלת להחזיר את האיברים שלנו לתפקודם התקינה ולהביא את הגוף לאיזון.

מתי נוצרה רפלקסולוגיה?

 

כבר לפני כ-5000 שנים קיימות עדויות לקיום טיפולים רפלקסולוגיים בסין העתיקה. לאחר מכן, השיטה התפשטה למדינות שכנות. בשלבי ההתפתחות האלה,השתמשו בעיסוי וצריבה של אזורים מסוימים. רופאים הודיים אימצו את הטכניקה והשתמשו בא לטיפול במחלות מגוונות.

לפי העדויות ההיסטוריות גם במצריים העתיקה היה נהוג להשתמש ברפלקסולוגיה לפני כ-4000 שנים.

מה אתם יודעים על רפלקסולוגיה? מהן היתרונות והתועלת של השיטה?

זאת שיטת ריפוי משלימה, שנמצאת בשימוש כבר עשרות שנים. מומחי השיטה טוענים שהגוף כולו משתקף בכפות הרגליים ובאזורים מסוימים של הידיים, כמו לוח שליטה קטן, המאפשר גישה לכל אזורי הגוף ואיבריו דרך נקודות בכפות הרגליים.
באמצעות גירוי של אזורים מסוימים, בעזרת האגודל, אפשר לפתוח את החסימות האנרגטית.

בעזרת הטיפול אפשר להקל משמעותית על הכאב ואף להתרפות ממחלות.
כיום רפלקסולוגיה נתפשת לא רק כטכניקה טיפולית נפרדת אלא כהשלמה מעולה לטיפול רפואי קונבנציונלי. בזכות הטיפול רפלקסולוגי אפשר לחזק את הגוף ולשפר את הבריאות.

הרפלקסולוגיה כטיפול בבאר שבע

 

בנוסף לכך, טיפול עוזר:

• להפיג מתחים לנטרל נזקים של מצבי לחץ
• להיפטר מכאבי ראש
• לאזן את לחץ הדם
• לשפר את יכולות הריכוז לקראת אירוע חשוב
• לטעון את הגוף מחדש באנרגיית חיים
• להרגיש תחושת רוגע ושלווה
• רפלקסולוגיה נותנת לנו כלים לאבחון ולטיפול יעיל בבריאות הפיזית והנפשית של האדם.

אם נתמקד ביתרונות של השיטה, חשוב לציין, שכל המידע אודות מצב הבריאותי של הגוף "שמור" על כפות הרגליים והידיים של בן אדם. מומחיי רפלקסולוגיה יכולים לפענח מידע חשוב, החל מתכונות האופי ומצב רוח ועד לקיום של מגוון רחב של מחלות. לכן מטפלים רבים סבורים כי עיסוי של נקודות רפלקס ,הממוקמות על הגפיים, משפר משמעותי את מצב הכללי של הגוף ומועילה לתפקודם של איברים פנימים.

ישנם קווי דמיון בין רפלקסולוגיה לבין טכניקות טיפוליות אחרות של המזרח הרחוק, כגון דיקור סיני או שיאצו יפנית. כל השיטות האלה מבוססות על הנחת יסוד שטוענת שבריאות האדם תקינה תלויה במעבר תקין וחופשי של זרם אנרגטי בגוף. אנרגיה זורמת בנתיבים מיוחדים בגוף האדם – ישנם 10 נתיבים כאלה (מרידיאנים). רפלקסולוגיה רואה את הקצוות של המרידיאנים בכפות רגליים וידיים.

השיטה פועלת להסדרה ולשיפור משמעותי של מצב הכללי של הגוף באמצעות השבת איזון בזרימה אנרגטית.מומחי השיטה טוענים, שריפוי רפלקסולוגי מייצב את תפקודם של איברים הפנימיים ומפיג מתחים. מטרה העיקרית של רפלקסולוגיה – מניעת הפרעות לפעולות התקינה של הגוף. אך שיטה יעילה מאוד גם בטיפול בבעיות אחרות כגון עצירות, מיגרנה ועוד.

דיקור סיני לבחורה צעירה

בדומה לדיקור סיני, מטפלים רפלקסולוגיים משתמשים בשיטות גירוי ועיסוי של נקודות באזורים מסוימים בכפות הרגליים – משתמשים בשפשוף, לחיצות בעוצמות שונות ונגיעות (בדרך כלל קלות).

רפלקסולוגיה, כפי שהוזכר קודם, פועלת למניעת מחלות, היא מחזקת משמעותית את הגוף כולו. השיטה מראה תוצאות מעולות בטיפול במחלות שונות.

הטיפול בכאב מתמקד בנקודות שנמצאות במפרקים ובעמוד השדרה. גירוי מתבצע באמצעות לחיצות עם האצבעות, כמוכן אפשר להשתמש במכשיר רטט או מכשיר עיסוי ייחודי מנירוסטה.

אם אנחנו מטפלים במחלות כרוניות של אברים פנימיים, או במחלות של מערכת השריר והשלד, אפשר לעבוד רק עם האצבעות או להשתמש במכשיר עיסוי רך במיוחד.

בשביל טיפול מניעתי שנועד לחזק את הגוף, לשפר מצב רוח, מומלץ לעשות עיסוי עם הידיים ולשלב שמנים ארומטיים.

מסאז' קולאז'

 

 

אודות המחבר